9 Teknisk

Drift

Drift
9 Teknisk Regnskap Buds(end) Budsjett Regnskap
Ansvar Alle tal i heile 1000 2020 2020 2020 2019
3110 BUSTADTILSKOT HUSBANKEN -50 - - 100
5000 BYGGESAK (Sjølvkost) -25 21 29 1 069
5100 EIGEDOMSAVDELING 36 499 33 975 33 637 36 894
5300 BRANNVERN 6 143 7 943 7 942 6 214
5310 FEIING OG TILSYN (Sjølvkost) -411 -125 -125 143
5400 KOMMUNALT KARTVERK 2 441 2 140 2 062 2 358
5410 OPPMÅLINGSFORRETNING (Sjølvkost) -29 -29 - -29
5500 REGULERING 346 254 187 864
5510 PLAN 747 434 437 1 027
5520 GRUNNKJØP 1 012 916 821 662
6000 OPPARBEIDING UTBYGGINGSOMRÅDER -1 272 -1 294 -1 294 -1 426
6100 VEGANLEGG 6 615 7 756 7 196 7 556
6200 VASSFORSYNING (VAR) 349 -54 - 47
6300 AVLØP OG RENSING (VAR) 789 493 - 417
6350 SLAMTØMMING (VAR) -97 - - 324
6400 RENOVASJON (VAR) 13 -0 - 39
Sum gruppeansvar: 9 TEKNISK 53 071 52 427 50 891 56 260
Eininga omfattar ansvarsområda som vist i rekneskapsoversikta ovanfor. Avviket i regnskapet som gjer at sjølvkostområda ikkje går i null etter avsetning/bruk av fond, skuldast forskjellen mellom bokførte avskrivingar og avskrivingar i sjølvkostmodellen.

Utfordringar og måloppnåing

Utfordringar og måloppnåing
Utfordringar Kva er gjort (maks 3 linjer) Resultat og/eller effekt (maks 3 linjer)
Korona A. Heimekontor – periodevis. A. Sømløs overgang – minimal innvirkning.
B. Forsterka reinhald gjennom innleige av vikarar B. Redusert fare for smittespreiing.
Bemanning byggesak særs kritisk grunna sjukdom, permisjon, oppseiing. Maksimalt fokus på sakshandsaming samt kjøp av tenester frå privat firma. Nedgang i antal saker frå 2019 på om lag 15%. Tidsbruk pr. sak på same nivå som 2019. Minimalt tap av gebyrinntekter grunna oversitting av fristar.
Tilrettelegging for utvikling av Gjøsund næringsområde A. For mudringsprosjektet er det utarbeidd model for deling av finanskostnader i anleggsperioden mellom kommunen, private og fylkeskommunen. A. Fylkeskommunen har vedteke å løyve midlar tilsvarande skissert andel.
B. Mudringsprosjekt er lagt ut på anbud - pristibud motteke. B. Mudringsprosjektet klart for oppstart.
C. Inngått avtale om kjøp av Olmannsvika C. Olmannsvika gir potensiale for utfylling/klargjering av nye 100 daa kommunalt næringsareal.
D. Dialog med Ålesund interkommunale havnevesen om kommunalt bidrag til ny tungløftskai. D. Tilgang på areal bak tungløftskai ikkje avklart
E. Dialog om tilgang på steinmasser få Nordøyvegen til utfylling av Olmannsvika. E. Fri tilgang på steinmasser, men fraktkostnadane påreknast å vere vesentlege.
F. Sal av 30 daa til finansiering av tekniske anlegg gjennomførast straks tilbakeføring av tomt frå Bluewild AS er rettsleg avklart. F. Kommunen har tatt ut stevning.
Midlar til forvaltning drift og vedlikehald av kommunale bygg er kritisk lågt. Driftsrelaterte oppgåver prioriterast. Manglande verdibevarande forvaltning/vedlikehald er over tid ikkje berekraftig. Sjølv en mindre økning i budsjettmidlane vil gi stor effekt – jf. effekt/bruk av koronamidlar.

Bærekraftsmål

Overordna planarbeid: Rasjonell disponering av tilgjengelege areal til utbyggingsføremål. Langsiktig forvaltning av LNF-områda. Betre grunnlag for planlegging- og forvaltning av sjøområda gjennom kartlegging (marine grunnkart).

Regulering: Rasjonell utnytting av byggeområda samtidig som ein fortsatt legg til rette for gode bumiljø og lengst mogleg butid i eigen bustad.

Utbygging- og vedlikehald av teknisk infrastruktur: Dimensjonering av teknisk infrastruktur som stettar framtidige krav/behov (rensing av kloakk, handtering av overvatn/flomvatn, reduksjon av lekkasjer i vassforsyninga).

Gjennom myndighetsutøvelse i konkrete søknadspliktige tiltak; oppfylle lova sin føremålsbestemmelse om bærekraft - jf plan- og bygningslova § 1.

Forvaltning av bygningsmasse: Gjennom god forvaltning å realisere det enkelte bygg sin ibuande levetid/potensiale.

Grøn havn - Gjøsund nasjonale fiskerihavn: Legge til rette for "grøne løysingar" på kommunens næringsareal som td straum, gass, hydrogen, ballasthandtering (tømming/rensing/fylling), internlogistikk.

Koronaåret

Reinhald har vore krevjande, men totalt sett løyst på ein god måte - både gjennom anskaffelse av smitterobot og tilkallingshjelp. Etter tilbakemelding frå reinhaldsleiar er det imidlertid eit generelt behov for større fokus- og opplæring/kursing av reinhaldspersonellet i smittevern. Dette både som kompetanseaukande tiltak for tenesta og som tiltak for å trygge den enkelte tilsette gjennom bedre å kunne vurdere eigen smitterisiko. Særleg i starten av pandemien var det mange spørsmål og tildels uro blandt enkelte av dei tilsette.

Dei øvrige tenestene har så og seie vore upåverka. For kontortilsette kunne ein så og seie omgåande gå over til heimekontor med fasilitering av intern-/eksternmøter via teams. Pr. i dag er det kun unntaksvis-/periodevis at enkelte tilsette har heimekontor.

UTVALDE KOSTRATAL

Kommunalt avløp
Nøkkeltall Enhet Giske Ålesund Sula Kostragruppe 01 Landet uten Oslo
Årsgebyr for avløpstenesta - ekskl. mva. (kr) Kr. 2 555 4 708 6 454 5 528 4 321
Kommunal vassforsyning
Nøkkeltall Enhet Giske Ålesund Sula Kostragruppe 01 Landet uten Oslo
Årsgebyr for vassforsyninga - ekskl. mva (kr.) Kr 2 341 3 922 3 683 3 685 3 881
Husholdningsavfall
Nøkkeltal Enhet Giske Ålesund Sula Kostragruppe 01 Landet uten Oslo
Årsgebyr avfallstenesta - ekskl. mva. (kr) Kr 2 690 3 320 2 998 2 887 2 997
Samferdsel
Nøkkeltal Enhet Giske Ålesund Sula Kostragruppe 01 Landet uten Oslo
Brutto driftsutgifter til gatebelysning pr kilometer belyst veg (kr) Kr 21 415 0 11 893 18 949 22 006
Netto driftsutgifter til kommunale vegar og gater pr km (kr) Kr 74 023 159 023 149 397 112 182 155 523
Eigedomsforvaltning
Nøkkeltal Enhet Giske Ålesund Sula Kostragruppe 01 Landet uten Oslo
Utgifter til vedlikehald pr. kvadratmeter (kr) Kr 36 76 19 90 107
Herav utgifter til reinhald Kr 143 71 125 172 166
Herav energi- kostnader pr. kvadratmeter Kr 49 97 59 103 99