7 Pleie og omsorg

Alle tal i heile 1 000

Drift

Drift

7 PLEIE, OMSORG OG SOSIAL Regnskap Buds(end) Budsjett Regnskap
Teneste 2023 2023 2023 2022
2330 FOREBYGGANDE ARBEID, HELSE- OG SOSIAL 791 101 - 1 330
2340 AKTIVISERING AV ELDRE OG FUNKSJONSHEMMA 4 253 4 044 4 044 3 632
2343 KJØKKEN (MAT TIL HEIMEBUANDE) 1 292 1 172 1 172 1 170
2412 PSYKISK HELSEVERN 2 464 2 919 2 919 2 502
2430 TILBOD TIL PERSONAR MED RUSPROBLEM 1 737 1 716 1 716 1 817
2530 PLEIE, OMSORG, HJELP I INSTITUSJON 10 729 10 473 10 473 9 762
2531 INSTITUSJONSKJØKKEN 382 422 422 371
2533 VIGRA OMSORGSSENTER - FJELLRO/NORDSTOVA 516 - - -
2540 PLEIE, OMSORG, HJELP TIL HEIMEBUANDE 47 833 50 752 50 738 55 765
2541 BUFELLESSKAP PSYKIATRI VALDERØY 11 316 12 739 11 739 13 919
2543 AVLASTNING 16 999 14 938 14 938 16 501
2544 BRUKERSTYRT PERSONLEG ASSISTENT 6 869 6 443 6 443 6 942
2545 RESET BUFELLESSKAP - DRIFT 12 405 11 677 11 677 11 411
2546 GISKE OMSORGSSENTER 30 801 29 935 29 935 30 590
2547 Godøy Bukollektiv 9 995 9 479 9 479 9 107
2548 BUFELLESSKAP FUNKSJONSHEMMA 32 525 34 666 24 539 34 881
2549 KVARDAGSREHABILITERING OG VELFERDSTEKNOLOGI 664 806 806 549
Sum gruppeansvar: 7 PLEIE, OMSORG OG SOSIAL 191 574 192 280 181 039 200 249

Tenestene innan ramme 7 vert ytt av Vigra, Giske og Godøy omsorgsdistrikt , Valderøy omsorgsdistrikt, eining Meistring og psykisk helse. I tillegg ligg eit ansvarsområde knytt til utskrivingsklare brukarar og øyeblikkelig hjelp døgntilbod (ØHD).

Økonomi

Rekneskapet viser eit samla mindreforbruk på kr 706 000 for 2023. Rammeområdet vart tilført kr 9 mill gjennom budsjettendring ila året.

Ramme 7 hadde samla driftstiltak på kr 22,1 mill i 2023. Tiltaket vart arbeidd med gjennom Leanprosjektet, Pleie- og omsorgstenester i takt med framtida. Samla effekt av tiltaka vart kr 14 mill. Største effekten kom ved omlegging drift av tenester for brukargruppa andre i hovudsak eldre, med om lag kr 10 mill og omlegging drift av tenester til brukargruppa psykiatri og rus med om lag kr 4 mill. Kostra-tal for 2023 viser at pleie og omsorgstenestene i Giske kommune ligg under Ulstein kommune og langt under Sula kommune og kostragruppe 1. På kommunebarometeret 2023 kom Giske kommune på 1. plass i Møre og Romsdal og på 11. plass i Noreg.

Strategi bu- og tenestetilbod helse og omsorg 2050 vart vedteken i Giske kommunestyre juni-22.

Følgjande strategiar vart vedteke:

  • Heilskapleg bustadpolitikk for helse, meistring og trivsel
  • Heilskapleg tenesteutvikling
  • Samskapingskommunen Giske

Sjå strategien her: strategi-bu-og-tenestetilbod-helse-og-omsorg-2050.pdf (giske.kommune.no)

Kommunen har jobba intenst gjennom leanprosjektet Pleie og omsorgstenester i takt med framtida, for å operasjonalisere strategiane og iverksette tiltak med effekt frå 2022 og vidare i åra som kjem. Kommunen har arbeidd ut at dekningsgrad for heildøgn somatikk er 16,5%, ein nedgong frå 21%. Dette utgjer bruk av inntil 60 heildøgnsplassar ved omsorgssentra. Kommunen har utarbeidd tydelege tildelingskriterier, der ein no tildeler tenester etter behov og ikkje fordi kommunen har ledig kapasitet. Likeverdig behandling av innbyggjarane har stort fokus i dette. Tildelingskriterier er også utarbeidd for heimebaserte tenester, heildøgn psykiatri/rus og ambulant tenester. I leanprosjektet vert det arbeidd med områder som pasientflyt og samhandling, turnus og vaktinnleige, turnus, organisering og døgnrytme. Leanprosjektet skal arbeide med alle tre brukargruppene, andre i hovudsak eldre, psykiatri/rus og mennesker med nedsett funksjonsevne. Brukargruppa mennesker med nedsett funksjonsevne vart starta arbeid med frå hausten -23 og vil fortsetje i 2024.

Einingane har arbeidd kontinuerleg med å justere drifta etter kvart det har kome til ikkje budsjetterte utgifter. Likevel dekkjer ikkje tiltaka dei auka utgiftene. Kommunestyret vart gjennom heile 2023 informert om dei økonomiske utfordringane som låg i ramme 7. Høgt sjukefråvær i enkelte avdelingar har ført til auka bruk av overtid. Overbelegg og kompliserte brukarsituasjonar har ført til auka behov for ekstra personell ut over normal bemanning. I tillegg har vi i enkelte tenester utfordring med å rekruttere kompetanse og generelt personell. Kommunen hadde ei kort periode bruk av vikarbyrå.

Giske kommune gjennomførte ei økonomisk kartlegging av pleie og omsorgstenestene i januar 2022, utført av Agenda kaupang. Dette gav grunnlagsinformasjon til Strategi bu- og tenestetilbod helse og omsorg 2050. Rekneskap 2021 vart lagt til grunn. Kartlegginga har gitt kommunen god dokumentasjon som vi må nytte vidare i arbeidet for å møte framtida sine utfordringar på best mogleg måte. Om vi fortset å yte pleie og omsorgstenestene som i dag er det venta ein vekst i behov for pleie og omsorgstenester dei neste 30 åra med om lag 150%.

Dei frie inntektene til Giske kommune er lavare enn landsgjennomsnittet, det betyr at kommunen må bruke mindre ressursar enn andre kommunar. Giske kommune har ein lavare andel innbyggjarar under 67 år og over 80 år. Behovsnøkkelen innan pleie og omsorg er lav. Behovsnøkkelen for psykisk utviklingshemma er lav, dette omhandlar innbyggjarar over 16 år med diagnosen psykisk utviklingshemma som mottar helse- og omsorgstenester. Giske kommune har netto driftsutgifter innan pleie og omsorg som ikkje samsvarer med dei frie inntektene kommunen får. KOSTRA-nøkkeltal 2021, viser at Giske kommune har lavare netto kostnader enn andre kommunar i KOSTRA-gruppe 1 og lavare enn snittet i Noreg. Grunna at vi er ei lavinntekstkommune, må kostnadane til kommunen vere lave.

Giske kommune har ei høg bustadgjering av tenestene og lav ressursbruk inn i dei tidlege trinn i omsorgstrappa. Giske kommune har lav andel sjukeheimsplassar med forholdsvis lav kostnad. Kommunen si samla utgift til eldre er lav. Dekningsgrad innan tilbod om bustad med moglegheit for døgnteneste er høgre enn samanliknbare kommunar. Kostnadane er høgare enn samanliknbare kommunar. Giske kommune har høge driftsutgifter til barn og unge med utviklingshemming. Hovudvekta av utgiftene vert nytta i barnebustad. Vi har få plassar og lav bemanning i avlastning institusjon barn og unge under 18 år. Bruttoutgiftene oppleves å vere høge og hovudvekta vert nytta på tenester i bustad.

I underkant av 60% av utgiftene til pleie og omsorg vart i 2021 brukt på brukargruppa andre i hovudsak eldre. 35% av utgiftene til denne målgruppa går til ulike bustadtilbod med moglegheit for døgntenester. I 2021 gjekk rundt 34% av utgiftene innan pleie og omsorg til mennesker med psykisk utviklingshemming. Hovudvekta vart nytta til vaksne. I underkant av 6% av dei totale utgiftene innan pleie og omsorg vart nytta til mennesker med psykiske helseplager og rusrelatert sjukdom.

Giske kommunestyre vedtok driftstiltak på kr 22 mill for ramme 7 i 2023, der kommunen klarte å innfri kr 14 mill. For at Giske kommune skal klare å levere lovpålagte tenester i tida framover, vert framhald i leanprosjektet Pleie og omsorgstenester i takt med framtida, som starta opp i 2022, svært viktig.

Styringskort

Styringskort

Fokusområde Mål Måleindikator Resultat 2023
Brukar og tenesteutvikling Pleie og omsorgstenester i takt med framtida Gjennomføre tiltak innan Leanprosjektet Pleie og omsorgstenester i takt med framtida. Venteliste heildøgn, kostnadar utskrivingsklare pasientar ved helseføretaket, tal brukarar og tal tildelte tenester. Kommunen har ikkje overskriding av dekningsgrad 16,5% heildøgn somatikk. Ikkje venteliste på heildøgnsplass. Sjå tabell tal brukarar og tal tenester. Dekningsgrad 5 heildøgnsplassar psykiatri/rus er fulgt opp. Har etablert ambulant teneste psykiatri/rus. Pleiefaktor: nådd mål. Kommunen har hold budsjett i høve utskrivingsklare brukarar.
Medarbeidarar Nærvær 93% Sjukefråværsstatestikk. Jobbe kontinuerleg med nærværstiltak. Sjukefråvær samla i ramme 7; 11,4%
Kommunen klarer å rekruttere nødvendig kompetanse Oversikt stillingar og funksjonar Klarer stort sett å rekruttere nødvendig kompetanse. Har vore utfordrande å skaffe sjukepleiarkompetanse på Vigra og Godøy omsorgssenter. Utfordrande å skaffe nødvendig kompetanse til sommaravviklinga.
Økonomi God økonomistyring Avvik i % av vedtatt netto driftsramme. Månadleg rapportering Målet er nådd. Avvik mindreforbruk -0,37% etter endra budsjett.

Tal brukarar innan helse og omsorg 2012 -2023

Tal brukarar innan helse og omsorg 2012 -2023

2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023
Brukarar med tenester 448 466 500 510 531 734 878 946 951 929 1024 1023
Tal tenester 1760 1923 2185 2185 2506 2820 3199 3626 3675 3716 4212 5447
Tal vedtak 732 952 924 874
E-meldingar 0 2283 9201 13 097 14 186 14 374 14 374 16 605 18 346 21 535 21 185 20 834

Tal brukarar på tenesteområde

Tal brukarar på tenesteområde

Tenesteområder Tal brukarar 2019 2020 2021 2022 2023
Storkjøkkenet 182 192 178 184 168
Heimesjukepleie 307 321 300 299 311
Brukarstyrt personleg ass. (BPA) 8 9 10 11 8
Aktivisering av eldre og funksjonshemma, dagtilbod 70 59 51 61 66
Praktisk bistand 211 215 187 188 194
Bukollektiv korttid/langtid 98 134 105 109 85
Rehabilitering 44 35 36 35 54
Psykisk helse og rusteneste 259 263 230 291
Kingelveven 13 13 13
Løkevegen bufellesskap 13 13 12 14 10
Avlastning barn 13 15 12 19 18
Støttekontakt 63 60 58 59 57
Bufellesskap for funksjonshemma 14 15 15 15 15
Institusjon 11 13 11 11 16
Avlastning eldre 5 4 1 7 7
Psykisk helse barn/unge 103 73 59 95 67

Tal brukarar og timetal 2023

Tal brukarar og timetal 2023

Teneste 2021 2022 2023
Brukarstyrt personleg assistanse brukarar 10 8 8
Timetal per veke 359 timar 279 timar 289 timar
Praktisk bistand/opplæring brukar 122 104 114
Prakisk bistand/opplæring timetal per veke 2 716 timar 2 267 timar 2 380 timar
Heimesjulepleie brukarar 200 214 223
Heimesjukepleie timetal per veke 2 202 timar 1 822 timar 2 021 timar

Kostratal Pleie og omsorg 2023

Kostratal Pleie og omsorg 2023

Nøkkeltal Enhet Giske Ulstein Sula Kostragruppe 1 Landet utan Oslo
Utgifter kommunale helse- og omsorgstenester pr.innbyggjar kr 32 764 33 072 37,620 39 874 37 784
Årsverk helse og omsorg per 10 000 innbyggjar Årsverk 274,4 329,5 346,2 346,1 328,5
Netto driftsutgifter til omsorgstenester i % av kommunen sin samla netto driftsutgifter % 33,8 29,7 37,2 36,8 35,7
Andel brukarretta årsverk i omsorgstenesta med helseutdanning % 78,1 76,0 76,9 78,7 77,5
Årsverk per brukar av omsorgstenester Årsverk 0,78 0,51 0,62 0,52 0,59
Andel innbyggjarar 80 år og over som brukar heimetenester % 31,1 32,4 42,8 29,6 27,2
Andel brukarar av heimetenester 0-66 år % 31,3 51,8 45,7 51 48,9
Andel innbyggjarar 80 år og over som bur ved institusjon % 1,3 7,2 3,1 8,9 9,9
Andel brukartilpassa einerom med eige bad/wc % 100 100 100 95,2 94,8
Utgifter per opphaldsdøgn i institusjon kr 5 266 5 711 6 754 5 451 5 274
Andel innbyggjarar 67-79 år med dagaktivitetstilbod % 1,42 0,99 1,02 0,86 0,72

Bærekraftsmål

Berekraftsmål 3: God helse og livskvalitet. Sikre god helse og fremje livskvalitet for alle, uavhengig av alder. Hindre smittsommer sjukdommar, korona, har vore arbeidd mykje med også i 2022. Giske kommune har god dekking av allmenne helsetenester. Kommunen samarbeider med Statsforvaltar, Helseføretaket, politiet og kommunane rundt for å møte utfordringar på best måte.

Bærekraftsmål 17: Samarbeid for å nå måla. Det er eit tett samarbeid mellom helse- og omsorgstenestene, NAV, oppvekst, og andre aktuelle tenester, Helseføretaket og andre kommunar. Samarbeidsprosjekt som TALK og Betre tverrfagleg innsats (BTS). Giske kommune har eit godt samarbeid med legesenteret for å yte best mogleg samanhengane tenester.